«Επανάσταση» από τα σχολεία της Φινλανδίας Παλλήνη Press | Ανθούσα-Γέρακας-Παλλήνη | Το πρώτο blog της πόλης !!!
ΚΑΡΠΟΥΖΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ: Λογιστικές και Φοροτεχνικές Εργασίες - Φειδιππίδου 20 Παλλήνη - Τηλ: 210 6664218 - http://k-taxis.gr/..."

«Επανάσταση» από τα σχολεία της Φινλανδίας

Written By Παλλήνη Press on Δευτέρα 30 Μαρτίου 2015 | 3:17 μ.μ.


Έχουν την καλύτερη εκπαίδευση στον κόσμο. Γι’ αυτό τα φινλαδικά σχολεία αλλάζουν ριζικά, με σκοπό να προετοιμάζουν καλύτερα τα παιδιά για τον έξω κόσμο

ΑΘΗΝΑ ΛΕΒΕΝΤΗ


Τι κι αν η Φινλανδία έχει ένα από τα καλύτερα εκπαιδευτικά συστήματα παγκοσμίως; Δεν φαίνεται να επαναπαύεται. Έτσι εξακολουθεί να κάνει αλλαγές, και μάλιστα ριζικές, προκειμένου να βελτιώσει τον τρόπο που γίνεται η διδασκαλία στα σχολεία. Σκοπός είναι οι αλλαγές αυτές να είναι διαδραστικές, να συνδυάζουν και να εξασκούν ικανότητες και γνώσεις, να προετοιμάζουν αποτελεσματικότερα τους μαθητές για την εργασία και τον έξω κόσμο.

Στο νέο σύστημα, η διδασκαλία ανά μάθημα αντικαθίσταται από τη διδασκαλία ανά θέμα. Αυτό σημαίνει πως αντί οι μαθητές να διδάσκονται μαθηματικά, ξένες γλώσσες κ.λπ., θα τα συνδυάζουν όλα αυτά σε δράσεις που απαιτούν συνδυαστικές γνώσεις και πρακτική εξάσκηση.

Για παράδειγμα οι έφηβοι μαθητές θα διδάσκονται το φαινόμενο της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο πλαίσιο ενός μαθήματος που θα περιλαμβάνει γνώσεις ευρωπαϊκής ιστορίας, γεωγραφίας, ξένων γλωσσών αλλά και οικονομικών. Από την άλλη, παιδιά μικρότερα σε ηλικία θα μπορούν να συμμετέχουν σε «φαινόμενα» (phenomenon) όπως είναι οι «υπηρεσίες καφετέριας», στο πλαίσιο των οποίων θα καλούνται να λειτουργούν ως «υπάλληλοι» και να βελτιώνουν έτσι τις δεξιότητές τους στα μαθηματικά, στην επικοινωνία και στις ξένες γλώσσες (μέσω της εξυπηρέτησης ξένων πελατών).

Στο ίδιο πλαίσιο, έρχονται και αλλαγές στις αίθουσες διδασκαλίας. Τα κλασικά τμήματα αντικαθίστανται με ολιγάριθμα τμήματα στα οποία οι μαθητές θα έχουν τη δυνατότητα να αλληλεπιδρούν περισσότερο με τον δάσκαλο αλλά και μεταξύ τους. Με αυτόν τον τρόπο προωθείται η συνδυαστική σκέψη και η σύνδεση μεταξύ θεωρίας και πράξης.

«Αυτό που χρειαζόμαστε τώρα είναι ένα διαφορετικό είδος εκπαίδευσης για την προετοιμασία των νέων για την επαγγελματική ζωή. Οι νέοι άνθρωποι χρησιμοποιούν αρκετά προηγμένους υπολογιστές και οι αλλαγές του συστήματος θα πρέπει να συγκλίνουν με τη σύγχρονη τεχνολογία», εξηγεί ο διευθυντής ανάπτυξης του Ελσίνκι, Pasi Silander.

Το «πείραμα» ξεκίνησε πριν από δύο χρόνια και περίπου το 70% των καθηγητών που εργάζονται σε λύκεια και γυμνάσια του Ελσίνκι έχουν ήδη εκπαιδευτεί ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν στις ανάγκες του ανανεωμένου προγράμματος. Υπολογίζεται ότι το νέο πρόγραμμα θα έχει εφαρμοστεί σε όλα τα σχολεία μέχρι το 2020.



0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Το παρόν διαδικτυακό μέσο ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει περί των επωνύμων ή ανωνύμων σχολίων που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί. Σχόλια με υβριστικό ή προσβλητικό περιεχόμενο θα λογοκρίνονται ή και θα διαγράφονται. Η ανάρτηση των σχολίων μπορεί να έχει μια μικρή χρονική καθυστέρηση...